10 Trucuri pentru slabit in zona abdomenului

  • Andreea Stanescu
  • 25 Noi 2017
  • 2

10 Trucuri pentru slabit in zona abdomenului

Grasimea abdominala e mai mult decat o pacoste care iti face hainele "sa intre la apa"! Grasimea din zona abdomenului este denumita si grasime viscerala si este foarte daunatoare!

Acest tip de grasime este un factor major de risc pentru diabetul de tip 2 si a bolilor de inima.

Mai multe organizatii de sanatate folosesc BMI(Body mass index) pentru a clasifica greutatea si a prezice riscul bolilor metabolice. Cu toate acestea, acest lucru este inselator!

Oamenii cu grasime in exces in zona abdominala sunt expusi unui risc marit chiar daca stratul de grasime pare subtire din exterior.

Desi arderea grasimilor din aceasta zona este dificila, exista mai multe lucruri pe care le puteti face pentru a reduce grasimea abdominala in exces. Va prezentam 20 de trucuri eficiente pentru slabit in zona abdomenului, sustinute de studii stiintifice.

1. Consumati multe fibre solubile
Fibrele solubile absorb apa si formeaza un gel care ajuta la incetinirea mancarii pe masura ce trece prin sistemul digestiv.

Studiile arata ca aceast tip de fibre promoveaza pierderea in greutate, ajutandu-va sa va simtiti plini, astfel incat sa mancati in mod natural mai putin. De asemenea, aceste fibre pot scadea cantitatea de calorii pe care corpul o absoarbe din alimente.

Mai mult, fibrele solubile pot ajuta la combaterea grasimii abdominale. Un studiu observational realizat pe 1100 de adulti a constatat ca, pentru fiecare crestere de 10 grame a aportului de fibre solubile, procentul de grasime abdominala pierduta este de 3,57%.

Fa un efort sa consumi mancaruri bogate in fibre in fiecare zi. Surse de fibre solubile excelente sunt semintele de in, varza de Bruxelles, avocado, legumele si murele.

2. Evita mancarurile care contin grasimi trans
Grasimile trans sunt creeate prin pomparea de hidrogen in grasimile nesaturate cum ar fi uleiul de soia. Ele se gasesc in unele margarine si creme si sunt de asemenea adaugate in alimentele ambalate.

Aceste grasimi au legatura cu inflamatiile, bolile de inima, rezistenta la insulina si cresterea grasimii abdominale.

Un studiu de 6 ani a constatat ca maimutele care au consumat o dieta bogata in grasimi trans, au obitnut cu 33% mai multa grasime abdominala decat maimutele care au consumat o dieta bogata in grasimi monosaturate.

Pentru a ajuta la reducerea grasimii abdominale si a va proteja sanatatea, cititi etichetele produselor cu atentie(lista ingredientelor) si stati departe de grasimile trans. Acestea sunt adesea mentionate pe lista ingredientelor si ca "grasimi partial hidrogenate"

3. Nu consuma alcool in exces
Alcoolul poate fi benefic pentru sanatate daca il consumam in cantitati mici, dar ne poate face foarte rau daca facem exces. Cercetatorii au descoperit ca prea mult alcool poate creste nivelul de grasimi abdominale.

Studii observationale leaga consumul excesiv de alcool cu un risc semnificativ crescut de obezitate.

Daca renunti la alcool poti ajuta la slabirea abdominala. Nu trebuie sa te lasi de tot de alcool, doar limiteaza cantitatea consumata!

Un studiu facut pe un esantion de 2000 de persoane arata ca cei care beau alcool zilnic dar consuma in medie un pahar pe zi au mai putina grasime abdominala decat cei care consuma rar dar consuma mai mult alcool in zilele in care beau.

4. Alege o dieta bogata in proteine
Proteina este un nutrient extrem de important pentru controlul greutatii.

Consumand proteine mai multe cresti eliberarea hormonului PYY care scade apetitul si te face sa te simti plin. De asemenea proteinele cresc metabolismul si te ajuta sa retii masa musculara in timpul slabitului.

Mai multe studii observationale arata ca oamenii care mananca mai multe proteine tind sa aiba mai putina grasime abdominala decat cei care au o dieta saraca in proteine.

Asigura-te ca incluzi in fiecare masa o sursa buna de proteina cum ar fi carnea, pestele, ouale, lactate, proteine din zer sau nuci.

5. Redu nivelul de stres
Stresul te poate face sa te ingrasi mai tare in zona abdomenului declansand glandele suprarenale sa produca cortizol, de asemenea cunoscut sub numele de "hormon de stres"

Cercetarile arata ca un nivel mare de cortizol creste apetitul si conduce la stocarea grasimii abdominale.

Mai mult, femeile care au deja o talie mare tind sa produca mai mult cortizol ca raspuns la stres. Cresterea cortizolului creste si nivelul de grasimi in zona abdominala.

Pentru a ajuta la arderea grasimilor abdominale alege sa te implici in activitati care scad stresul. Practicarea yoga sau meditatia pot fi metode eficiente.

6. Nu manca prea multe alimente zaharoase
Zaharul contine fructoza, care cauzeaza boli cronice atunci cand este consumata in exces. Acestea includ boli de inima, diabet de tip 2, obezitate si boala ficatului gras.

Studiile observationale ne-au demonstrat ca exista o relatie dintre consumul crescut de zahar si cresterea nivelului de grasimi abdominale.

Este important sa realizezi ca zaharul rafinat duce la cresterea de grasimi la nivelul abdominal. Chiar si zaharul "mai sanatos"(cum ar fi mierea) ar trebui utilizat cu grija.

7. Fa exercitii aerobice (Cardio)
Exercitiile aerobice (cardio) sunt o modalitate eficienta de a imbunatatii sanatatea si de a arde caloriile.

Studiile arata, de asemenea ca este una dintre cele mai eficiente forme de exercitii pentru reducerea grasimii abdominale. Cu toate acestea, rezultatele sunt amestecate in ceea ce priveste daca intensitatea moderata sau intensitatea intensiva este mai benefica.

Indiferent de intensitate, conteaza foarte mult cand faceti exercitii si cat timp dureaza exercitiile.

Faceti un plan de antrenament, alegeti in ce zile faceti antrenamentele si care este durata lor si respectati acest plan cu strictete.

8. Reduceti consumul de carbohidrati
Reducerea consumului de carbohidrati poate fi foarte benefica pentru slabit, inclusiv pentru zona abdominala. Dietele sub 50 de grame de carbohidrati pe zi ajuta la slabirea abdomnala pentru persoanele supraponderale.

Nu trebuie sa ai o dieta stricta scazuta in carbohidrati. Unele cercetari sugereaza ca inlocuirea carbohidratilor rafinati cu carbohidrati fara amidon poate imbunatati sanatatea metabolica si poate reduce grasimea abdominala.

In urma unui studiu s-a demonstrat ca persoanele care consuma cereale integrale au cu 17% mai putine sanse de a avea exces de grasime abdominala decat cele care au consumat diete bogate in cereale rafinate.

9. Inlocuieste uleiul de prajit cu uleiul de cocos
Uleiul de cocos este una din cele mai sanatoase grasimi pe care le poti consuma. Studiile arata ca uleiul de cocos creste metabolismul si scade cantitatea de grasimi stocata datorita cantitatii mari de calorii consumate.

Intr-un studiu, un om obez care a consumat ulei de cocos zilnic timp de 12 saptamani a pierdut 2.86 cm din talie fara sa isi schimbe dieta sau rutina de exercitii.

Pentru a accelera arderea grasimilor se recomanda 2 linguri(30ml) de ulei de cocos pe zi, aceasta cantitate a fost folosita in majoritatea studiilor si a dat rezultate foarte bune.

Cu toate acestea retineti ca uleiul de nuca de cocos este bogat in calorii. In loc sa consumati suplimentar grasimi la dieta dvs, inlocuiti unele grasimi pe care le consumati deja cu uleiul de nuca de cocos.

10. Fa antrenamente de rezistenta(cu greutati)
Antrenamentul de rezistenta cu greutati este important pentru conservarea si castigarea masei musculare.

Bazat pe studiile la oamenii cu prediabet, diabet de tip 2 si boala ficatului gras, antrenamentele de rezistenta pot fi benefice pentru slabirea abdominala.

Un studiu la adolescenti supraponderali a aratat ca exercitiile aerobice in combinatie cu antrenamente de rezistenta cu greutati au dus la cea mai mare scadere a continutului de grasime abdominala.

Daca decizi sa incepi antrenamente de rezistenta, este o idee buna sa obtii sfatul unui antrenor personal.

(2) Comentarii

rodica20 Oct 2017Raspunde

Nu-mi vine sa cred cat de periculoasa este grasimea asta! Dupa ce am citit acest articol pur si simplu mi-a venit sa fac greva foamei, as face orice ca sa slabesc! Incerc sa urmez de o saptamana exercitiile de pe site si o sa tin si un regim!

elena anghel25 Oct 2017Raspunde

Grasimea din zona abdominala e cea mai greu de dat jos, sfaturile sunt foarte utile si bune de incercat dar nu veti slabi instant!

Posteaza un comentariu!